Our sponsor...

Saturday, January 8, 2011

Dakwah:Keluar Menyampaikan Kebenaran...

  Alhamdulillah sudah dua minggu aku berada di UiTM Shah Alam.Setakat ini semuanya masih berjalan lancar walaupun sekali-sekala kesunyian memerangkap aku di sini.Bagi menghilangkan kesunyian itu aku sedaya upaya mem"busy'kan diriku dengan mengikuti aktiviti yang dijalankan diperingkat kolej kediaman ku dan universitiku.

 Permulaan mingguku selepas minggu orientasi agak lengang.Ianya menyebabkan perasaan sunyi itu timbul kerana telah terbiasa dengan satu minggu yang padat.bagi mengurangkan kesunyian itu aku mulai merapatkan diri ke surau kolej kediamanku.Disitu pelbagai aktiviti aku sertai dan alhamdulillah aku diberi tanggungjawab mengelola sebuah program akan datang.Disurau itu aku bertemu dengan sebuah kumpulan pelajar yang mengabdikan diri mereka kepada allah.terasa kecil diri ini apabila dibandingkan dengan mereka.Aku ikuti kelas taklim yang mereka anjurkan.Aku juga turut didekati mereka.Mereka mengajak aku menyertai aktiviti dakwah mereka.Terus terang aku katakan aku tidak mempunyai "spirit" atau "ambition" seperti mereka.Apa yang mampu aku buat adalah berdakwah di alam maya ini.

Antara isi ilmiah yang aku perolehi dapat aku kongsikan disini ialah dosa yang paling besar ialah "syirik".Contohnya anda makan ubat dengan yakin ubat itu mampu menyembuhkan anda dan bukan allah yang menyembuhkan anda.Ubat itu cuma penyebab sedangkan yang menyembuhkan itu adalah allah swt...pelihara tutur kata kita agar allah menjadi keutamaan dihati kita..Moga beroleh manfaat selalu...Insyallah...Aku hanyalah insan biasa yang tidak lekang dari melakukan salah dan silap,oleh itu ku pohon kemafaan atas segala-segalanya...

No comments:

Post a Comment