Our sponsor...

Saturday, September 24, 2011

Apa kono eh jang....(part 1)

Bismillahhirahmannirrahim....
 Alhamdulillah sudah 2minggu aku berada di UiTM Shah Alam bagi menyambung pengajian di semester ke2.2minggu yang agak sibuk bagiku kerana terpaksa berkejar kesana kemari menguruskan hal ehwal pengajianku.Dalam masa 2 minggu ini juga beberapa perkara berlaku yang memberi sedikit sebanyak impak dalam hidupku.

 Minggu pertama di Uitm aku telah menghadiri satu program bersama salah sebuah jabatan kpkk(kementerian rais yatim).Program bual mesra bersama pelajar uitm shah alam bertujuan mendapatkan pandangan mahasiswa mengenai dasar-dasar kerajan dari segi pendidikan,keselamatan,dan pelbagai aspek lain.Kami telah dibahagikan beberapa kumpulan dan setiap kumpulan akan mempunyai seorang pegawai kpkk sebagai pencatat.Disana kami telah melontarkan pelbagai ketidakpuasan hati kami.Antara yang menarik perhatian ialah Isu SPAD(suruhanjaya pengangkutan awam darat).Dimana hampir kesemua yang hadir (pelajar)tidak mengatahui akan wujudnya SPAD ini.Ternyata SPAD yg diketuai oleh Tan Sri Hamid Albar perlu lebih promosi akan kewujudannya dan peranannya dalam pembangunan sistem pengangkutan awam darat dikalangan mahasiswa di sekitar lembah klang(antara pengguna utama pengangkutan awam di lembah klang ialah golongan pelajar) sebagai badan yang dipertanggung jawabkan pembinaan MRT di Malaysia.

                                  gambar kenangan bersama  kpkk di pj.
 Di penghujung minggu pula,aku telah bertandang ke I-City Shah Alam bagi menghadiri Majlis rumah terbuka BN Selangor di sana.Kebetulan pula Y.A.B PM turut turun ke majlis tersebut,so dapatlah bersalaman dengan beliau(xdapat bergambar,dapat salam pun jadiklah).Pelbagai jenis juadah dihidangkan kepada tetamu antaranya Sate(kewajipan rumah terbuka) kuah kacang putih,ketupat,rendang,lontong,laksa dan berbagai lagi.Walaubagaimanapun tujuan utama aku kesana bukan utk makan sahaja tetapi bersiar-siar di sekitar I-City(Kota Cahaya LED) kerana dihari2 lain masuk sahaja sudah dikenakan caj apatah lagi ingin mencuba permainan atau masuk ke kota salji tiruan(tarikan terbaru I-City).Namun aku hanya bersiar2 ditamannya sahaja.Oleh kerana keseorangan keseronokannya pun kurang jugaklah.Tapi aku tetap bersyukur dapat ke sana setelah mendengar dan melihatnya dari jauh pada semester lepas.Pada awal semester ini aku telah diberi kesempatan utk berkunjung kesana yang entah bila lagi aku dapat kesana(almaklumlah xde kenderaan sendiri).


No comments:

Post a Comment