Our sponsor...

Thursday, February 3, 2011

Pasca PRK Dun Tenang

 Assalamualaikum...

  Seminggu sudah berlalu sejak PRK N.05 Tenang.PRK N.05 menyaksikan pertandingan antara 2penjuru iaitu Normala(Pas) dan Azhar(BN) dengan menyaksikan kemenangan calon BN(details undi leh cek sendri).Sepanjang kempen selama sebulan(kempen rasmi selama seminggu jek) berbagai ragam parti bertanding mahupun rakan sekutu diperlihatkan kepada masyarakat.Kawasan panas tumpuan parti bertanding adalah kawasan felda-felda iaitu Felda Tenang,Felda Chempelak,dan Felda Chempelak Barat.Undi mereka sgt berharga hinggakan para parti bertanding sanggup berkampung selama sebulan.

  Keadaan yg selama ini tenang bertukar hingar bingar dengan kehadiran mereka-mereka.Ketenangan warga Dun Tenang diganggu gugat dgn hingar bingar ceramah,pamplet bertaburan dijalanan dan risalah-risalah mengeji pihak lawan masing-masing.Ada kala geli hati melihat mereka ini.Sepanjang kempen juga dapat dilihat strategi mereka menarik undi rakyat.Kempen rumah ke rumah,klinik kesihatan,ekspo-ekspo dan tidak dilupakan juga ceramah parti bertanding dengan menampilkan tokoh-tokoh mereka.

   Sepanjang kempen juga dilihat munculnya wira-wira masyarakat yang baru muncul dari pelbagai pelosok negara.Mereka-mereka ini tampil menghulurkan bantuan pada golongan -golongan yang selama ini dipinggirkan.Pelbagai janji ditabur bagi berkhidmat untuk. Namun kesudahn terletak pada pengundi itu sendiri.Pengundi sekarang sudah bijak.Tidak hanya memandang pada parti sahaja bahkan personaliti calon yang bertanding.Wassalam...



                               PILIHAN RAYA

Menjelang PRK N.05,                                                        Jentera parti  terus dikerah,                                             Sepanduk & poster giat dipasang,                                                  Tak sabar menanti pilihanraya.

Penamaan calon sudah berlalu,                                   Kempen & ceramah politik mengambil tempat,                Bahang pilihan raya makin terasa,                                           Para calon sibuk berkempen.

Perang poster semakin rancak,                                                        Lahirlah kreativiti yang tidak disangka,                                               Janji-janji manis mula kedengaran,                                               Entahkan realiti entahkan fantasi.                                                      

Hari pembuangan undi semakin hampir,                      Kempen&ceramah terus dipergiat,                                   Para calon menaruh harapan,                                                       Parti yang diwakili akan menang.

Hari pengundi mengambil tempat,
Warga Dun Tenang menunai tangungjawab,
Memilih calon pilihan hati,
Agar kelak tak menyesal di belakang hari.

Keputusan pengundian diumum sudah,
Yang menang laksana tanggungjawab,
Yang kalah teruskan usaha,
Bersama bersatu berganding bahu,
Membangunkan Dun Tenang agar lebih maju.

Hujan panas ribut taufan,
Semuanya harus kau redah,
Tanggungjawab digalas bukannya mudah,
Hendaklah amanah memikul tanggungjawab....



No comments:

Post a Comment